Page 29 - 93-1-22
P. 29

BtoC (Business to Customer) მი­მ­ არ­­ ­თულ­­ ებ­­ ი­­                        Expanding internet usage appears to be the
    დან შემ­­ ოს­­ ავ­­ ­ლებ­­ ის მიღ­­ ე­ბ­ ის ერთ­ ადერთ                        only realistic way to receive revenues from the
    რეა­­ ­ლ­ ურ გზად მობ­­ ი­ლ­ ურ­­ ი ინ­ტერ­­ ­ნეტ­­ ის                        BtoC (Business to Customer) direction. Digital
    გა­ზ­ ­რ­დილ­­ ი მოხ­­ ­მარ­­ ებ­­ ა მოი­­ ­ა­ ­ზ­ ­რებ­­ ა. ცი­ფ­ ­          content, mobile apps, and services are becoming
    რულ­­ ი კონ­­ ­ტენ­­ ტ­ ი, მობ­­ ი­ლ­ უ­რ­ ი აპ­ლი­კ­ ა­ც­ იე­­ ­­            increasingly integrated into our everyday lives
    ბი და სერ­­ ­ვის­­ ებ­­ ი სულ უფრ­ ო და უფრ­ ო ინ­                            to bring about greater traffic. Observations in six
    ტეგ­­ რ­ ი­რ­ ებ­­ ულ­­ ი ხდე­ბ­ ა ჩვენს ყოვ­­ ე­ლ­ დ­ ღ­ ი­­                 5G countries (the US, South Korea, the United
    ურ ცხოვ­­ რ­ ებ­­ ას­­ თ­ ან, რაც ხელს შე­უ­ ­წ­ ­ყობს                        Kingdom, Japan, Australia, and Germany) reveal
    ტრა­ფ­ ი­კ­ ის მატ­­ ებ­­ ას. ექ­ვ­სი 5G ქვეყ­­ ნ­ ის                         that 5G smartphone users consume between 1.7
    (აშშ, სა­მ­ ხ­ ­რეთ კო­რ­ ეა, დიდ­­ ი ბრი­ტ­ ა­ნ­ ეთ­­ ი,                     and 2.7 times more mobile data than 4G users
    ია­პ­ ონ­­ ია, ავს­ ­ტრ­ ა­ლ­ ია, გე­რ­ მ­ ა­ნ­ ია) და­კ­ ვ­ ი­­              (source OpenSignal Research).
    რ­ვე­ბ­ ის შედ­­ ეგ­­ ად და­დ­ გ­ ი­ნ­ ­და, რომ 5G სმა­­
    რ­ტ­ფონ­­ ის მომ­­ ­ხმ­ არ­­ ებ­­ ­ლებ­­ ი სა­შ­ უა­­ ­ლ­ ოდ              •	 Manufacturing verticals and so-called BtoB
    2.7-დან 1.7-მ­დე მეტ ინტ­ ერ­­ ნ­ ეტს მოი­­ ­ხ­ მ­ ა­­                        (Business to Business) make up the primary
    რენ, ვი­დ­ რ­ ე 4G მო­მ­ ხ­ მ­ არ­­ ებ­­ ლ­ ე­ბ­ ი (წყა­რ­ ო:                 force expected to generate incomes, provided
    OpenSignal Research).                                                         that digital transformation projects develop
                                                                                  rapidly in a number of industries. Manufacturing,
•	 სა­წ­ ა­რ­ მ­ ო ვე­რ­ ­ტი­კ­ ალ­­ ე­ბ­ ი და ეგ­რეთ წო­დ­ ე­­                   healthcare, agriculture, financial institutions and
    ბულ­­ ი BtoB (Business to Business) არის ის                                   many others on the long list of industries must
    ძი­რ­ ით­­ ად­­ ი ძა­ლ­ ა, რო­მ­ ელ­­ იც უნდ­ ა იყოს                          put in place a critical volume of revenues allowing
    შე­მ­ ო­ს­ ა­ვ­ ლ­ ის გე­ნ­ ერ­­ ა­ტ­ ორ­­ ი იმის გა­თ­ ­ვა­­                 for propelling greater 5G network development
    ლის­­ ­წინ­­ ე­ბ­ ით, რომ ციფ­­ ­რულ­­ ი ტრა­ნ­ ს­ ფ­ ო­­                     and penetration. The following sectors are
    რ­მაც­­ ი­ი­ ს პროე­­ ­ქ­ ტ­ ებ­­ ი სწრ­ აფ­­ ი ტემ­­ ­პით                    believed to become the largest revenue drivers by
    გა­ნ­ ­ვი­თ­ არ­­ ­დე­ბ­ ა რიგ ინ­დუს­­ ტ­ რ­ ი­ე­ ბ­­ შ­ ი. წა­რ­ ­          2025: (see Table 3).
    მო­ე­ ­ბ­ ა, ჯა­ნ­ დ­ ა­ც­ ვ­ ა, აგ­რო­ს­ ექ­­ ტ­ ო­რ­ ი, ფი­ნ­ ა­ნ­ ­
    სურ­­ ი ინს­ ტ­ ი­ტ­ უ­ტ­ ე­ბ­ ი – ეს ის მცირ­­ ე ჩამ­­ ო­­               გრაფიკი 3. მომდევნო ხუთი წლის განმავლობაში რომელი
    ნათ­­ ­ვა­ლ­ ია, რომ­­ ელ­­ ­თაც უნ­და შექ­­ ­მ­ნან შე­­                  სექტორები განიხილება შემოსავლის ძირითად
    მოს­­ ა­ვ­ ლ­ ებ­­ ის ის კრიტ­­ იკ­­ ულ­­ ი მო­ც­ ულ­­ ო­ბ­ ა,            წყაროდ ტელეკომის მიერ.
    რაც ერთ­ ­გ­ვა­რ­ ი ბიძ­­ ­გი გა­ხ­ დ­ ებ­­ ა 5G ქსე­ლ­ ის
    გა­ნ­ ­ვით­­ ა­რ­ ებ­­ ის­­ ა და პენ­­ ე­ტ­ რ­ ა­ც­ ი­ი­ ს ზრ­დის­­ ­     Table 3. The largest revenue drivers over the next five years
    თ­ვის. 2025 წლის­­ თ­ ვ­ ის შემ­­ ოს­­ ა­ვ­ ლ­ ე­ბ­ ის პო­­
    ტე­ნ­ ­ციუ­­ რ გე­ნ­ ე­რ­ ა­ტ­ ორ­­ ებ­­ ად მო­ი­ ა­­ ზ­­ რ­ ე­ბ­ ა შე­­                  წარმოება                                      56%
    მდ­ ეგ­­ ი სექ­­ ტ­ ორ­­ ე­ბ­ ი: (იხილეთ გრაფიკი 3).                                 Manufacturing
                                                                                                                                     31%
5G – კარს მომ­­ დ­ გ­ არ­­ ი მო­მ­ ავ­­ ალ­­ ი­­                              ფინანსური სექტორი                                27%
                                                                                       Financial sector                 22%
GSM ასოც­­ ია­­ ­ც­ ი­ი­ ს 2020 წლის ანგ­ არ­­ იშ­­ ის –                                                        14%
„მობ­­ ილ­­ ურ­­ ი ეკონ­­ ო­მ­ იკ­­ ა, 2021“ – მი­ხ­ ე­დ­ ­ვით,                               რითეილი           14%
მე­ხ­ უთ­­ ე თაო­­ ­ბ­ ის ქსელ­­ ი კომ­­ ერ­­ ც­ ი­უ­ ლ­­ ად გა­­                                    Retail  7%
შ­ვებ­­ ულ­­ ია მსოფ­­ ­ლი­ო­ ს 62 ქვეყ­­ ა­ნ­ აშ­­ ი და
მთლია­­ ნ­­ ი პოპ­­ უ­ლ­ ა­ც­ ი­ი­ ს 15%-ს მოი­­ ც­­ ავს. ჰონ-                                ჯანდაცვა
კო­ნ­ ­გი, სა­მ­ ხ­ ­რეთ კორ­­ ეა, აშშ, შვე­ი­ ც­­ ა­რ­ ია, კა­­                             Healthcare
ტარ­­ ი და ქუვ­­ ეი­­ ­თ­ ი ის ქვეყ­­ ­ნე­ბ­ ია, სა­დ­ აც 5G
დაფ­­ ა­რ­ ვ­ ის არეა­­ ლ­­ ­მა 80%-ს უკ­ვე გად­­ აა­­ ­ჭ­ არ­­ ბ­ ა.              ნავთობი და გაზი
                                                                                             Oil and gas
შე­ს­ აბ­­ ა­მ­ ის­­ ად, ლეგ­­ ი­ტ­ ი­მ­ ურ­­ ია კი­თ­ ­ხვ­ ა: როდ­­ ის
შემ­­ ოვ­­ ა 5G საქ­­ ა­რ­ თ­ ვ­ ელ­­ ო­შ­ ი? საქ­­ ა­რ­ ­თვ­ ელ­­ ო­შ­ ი     სოფლის მეურნეობა
                                                                                             Agriculture

                                                                                   სამთო მოპოვება
                                                                                                   Mining

                                                                              (წყარო: GSM ასოციაციის ანგარიში „მობილური ეკონომიკა, 2021“)
                                                                              (Source: GSM Association report Mobile Economy 2021)

                                                                                                                                          magticom.ge 27
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34