Page 29 - 93-1-22
P. 29
BtoC (Business to Customer) მიმ არ თულ ებ ი Expanding internet usage appears to be the
დან შემ ოს ავ ლებ ის მიღ ებ ის ერთ ადერთ only realistic way to receive revenues from the
რეა ლ ურ გზად მობ ილ ურ ი ინტერ ნეტ ის BtoC (Business to Customer) direction. Digital
გაზ რდილ ი მოხ მარ ებ ა მოი ა ზ რებ ა. ციფ content, mobile apps, and services are becoming
რულ ი კონ ტენ ტ ი, მობ ილ ურ ი აპლიკ აც იე increasingly integrated into our everyday lives
ბი და სერ ვის ებ ი სულ უფრ ო და უფრ ო ინ to bring about greater traffic. Observations in six
ტეგ რ ირ ებ ულ ი ხდებ ა ჩვენს ყოვ ელ დ ღ ი 5G countries (the US, South Korea, the United
ურ ცხოვ რ ებ ას თ ან, რაც ხელს შეუ წ ყობს Kingdom, Japan, Australia, and Germany) reveal
ტრაფ იკ ის მატ ებ ას. ექვსი 5G ქვეყ ნ ის that 5G smartphone users consume between 1.7
(აშშ, სამ ხ რეთ კორ ეა, დიდ ი ბრიტ ან ეთ ი, and 2.7 times more mobile data than 4G users
იაპ ონ ია, ავს ტრ ალ ია, გერ მ ან ია) დაკ ვ ი (source OpenSignal Research).
რვებ ის შედ ეგ ად დად გ ინ და, რომ 5G სმა
რტფონ ის მომ ხმ არ ებ ლებ ი საშ უა ლ ოდ • Manufacturing verticals and so-called BtoB
2.7-დან 1.7-მდე მეტ ინტ ერ ნ ეტს მოი ხ მ ა (Business to Business) make up the primary
რენ, ვიდ რ ე 4G მომ ხ მ არ ებ ლ ებ ი (წყარ ო: force expected to generate incomes, provided
OpenSignal Research). that digital transformation projects develop
rapidly in a number of industries. Manufacturing,
• საწ არ მ ო ვერ ტიკ ალ ებ ი და ეგრეთ წოდ ე healthcare, agriculture, financial institutions and
ბულ ი BtoB (Business to Business) არის ის many others on the long list of industries must
ძირ ით ად ი ძალ ა, რომ ელ იც უნდ ა იყოს put in place a critical volume of revenues allowing
შემ ოს ავ ლ ის გენ ერ ატ ორ ი იმის გათ ვა for propelling greater 5G network development
ლის წინ ებ ით, რომ ციფ რულ ი ტრან ს ფ ო and penetration. The following sectors are
რმაც იი ს პროე ქ ტ ებ ი სწრ აფ ი ტემ პით believed to become the largest revenue drivers by
გან ვით არ დებ ა რიგ ინდუს ტ რ იე ბ შ ი. წარ 2025: (see Table 3).
მოე ბ ა, ჯან დ აც ვ ა, აგროს ექ ტ ორ ი, ფინ ან
სურ ი ინს ტ იტ უტ ებ ი – ეს ის მცირ ე ჩამ ო გრაფიკი 3. მომდევნო ხუთი წლის განმავლობაში რომელი
ნათ ვალ ია, რომ ელ თაც უნდა შექ მნან შე სექტორები განიხილება შემოსავლის ძირითად
მოს ავ ლ ებ ის ის კრიტ იკ ულ ი მოც ულ ობ ა, წყაროდ ტელეკომის მიერ.
რაც ერთ გვარ ი ბიძ გი გახ დ ებ ა 5G ქსელ ის
გან ვით არ ებ ის ა და პენ ეტ რ აც იი ს ზრდის Table 3. The largest revenue drivers over the next five years
თვის. 2025 წლის თ ვ ის შემ ოს ავ ლ ებ ის პო
ტენ ციუ რ გენ ერ ატ ორ ებ ად მოი ა ზ რ ებ ა შე წარმოება 56%
მდ ეგ ი სექ ტ ორ ებ ი: (იხილეთ გრაფიკი 3). Manufacturing
31%
5G – კარს მომ დ გ არ ი მომ ავ ალ ი ფინანსური სექტორი 27%
Financial sector 22%
GSM ასოც ია ც იი ს 2020 წლის ანგ არ იშ ის – 14%
„მობ ილ ურ ი ეკონ ომ იკ ა, 2021“ – მიხ ედ ვით, რითეილი 14%
მეხ უთ ე თაო ბ ის ქსელ ი კომ ერ ც იუ ლ ად გა Retail 7%
შვებ ულ ია მსოფ ლიო ს 62 ქვეყ ან აშ ი და
მთლია ნ ი პოპ ულ აც იი ს 15%-ს მოი ც ავს. ჰონ- ჯანდაცვა
კონ გი, სამ ხ რეთ კორ ეა, აშშ, შვეი ც არ ია, კა Healthcare
ტარ ი და ქუვ ეი თ ი ის ქვეყ ნებ ია, სად აც 5G
დაფ არ ვ ის არეა ლ მა 80%-ს უკვე გად აა ჭ არ ბ ა. ნავთობი და გაზი
Oil and gas
შეს აბ ამ ის ად, ლეგ იტ იმ ურ ია კით ხვ ა: როდ ის
შემ ოვ ა 5G საქ არ თ ვ ელ ოშ ი? საქ არ თვ ელ ოშ ი სოფლის მეურნეობა
Agriculture
სამთო მოპოვება
Mining
(წყარო: GSM ასოციაციის ანგარიში „მობილური ეკონომიკა, 2021“)
(Source: GSM Association report Mobile Economy 2021)
magticom.ge 27