Page 13 - 101-1-2024
P. 13

ტექნოლოგიების გა­ნ­ვით­ ა­რე­ბის დინ­ ა­მი­კა და
მო­მ­ხ­მარ­ ე­ბლ­ ის ქცე­ვის ცვლ­ ილ­ ებ­ ა მნიშ­ ­ვ­ნე­ლო­
ვა­ნწ­ ი­ლად გა­ნს­ ა­ზ­ღ­ვრ­ ავს ელე­ქ­ტ­რონ­ ულ­ ი კომ­ ე­
რც­ ი­ის მო­მავ­ ალს. მის­ ი სრულ­ ­ყოფ­ ის ხელ­ შ­ ემ­ წ­ ­
ყობ ფა­ქტ­ ორ­ ებს შორ­ ი­საა:

მ­რა­ვალ­ ა­რ­ხი­ან­ ი გამ­ ო­ცდ­ ილ­ ებ­ ა (Omnichannel
experience): ონლ­ აი­ ნ გაყ­ ი­დვ­ ებ­ ის ყველ­ ა შეს­ ა­
ძლ­ ო არ­ხშ­ ი ინ­ტე­გ­რირ­ ე­ბა ერთ-ე­რთ­ ი მნიშ­ ვ­ ­ნე­
ლო­ვა­ნი ტენ­ ­დე­ნც­ ი­აა. მხოლ­ ოდ ვებ­ გ­ ­ვე­რდ­ ის
არს­ ებ­ ობ­ ა და ე.წ. Desktop Solution-ი საკ­ ­მარ­ ი­სი
აღარ არის. აუ­ცილ­ ე­ბე­ლია, რომ კომ­ ­პა­ნია ყვე­ლა
პლა­ტფ­ ო­რ­მაზ­ ე იყოს წარ­ მ­ ო­დ­გენ­ ი­ლი და მომ­ ­ხ­
მა­რებ­ ელს საშ­ უ­ალ­ ე­ბა მის­ ც­ ეს, თა­ვად გა­დაწ­ ­ყვ­ ი­
ტოს, სად და როგ­ ორ ურჩ­ ე­ვნ­ ია ნივ­ თ­ ის­ /სერ­ ვ­ ი­სის
შეს­ ყ­ ი­დვ­ ა:

•	 მობ­ ი­ლურ­ ი კო­მერ­ ც­ ია: მობ­ ილ­ უ­რი ტელ­ ეფ­ ონ­ ის     behavior, largely underpin the future of e-commerce.
   როლ­ ი ელექ­ ­ტ­რონ­ ულ კომ­ ერ­ ც­ ია­ ­ში დღით­ იდღე         The factors bringing it to perfection include the
   იზ­რდ­ ებ­ ა. დიდ­ ი ხან­ ია, მობ­ ილ­ უ­რი აღარ არის          following:
   მხო­ლოდ ზარ­ ი და SMS, ინტ­ ე­რ­ნე­ტ­მა მის­ ი და­
   ნი­შ­ნულ­ ებ­ ა და მოხ­ მ­ ა­რე­ბის არეა­ ­ლი გა­აფ­ ა­        Omnichannel experience: Integrating online sales
   რთ­ ო­ვა. ის ახლ­ ა გა­ცილ­ ე­ბით დიდ ადგ­ ილს                 in every possible channel is a major trend. The
   იკა­ვებს ჩვენს ყოვ­ ე­ლდ­ ­ღიუ­ რ ცხოვ­ რ­ ე­ბა­ში.            presence of a website or so-called Desktop Solution
   მო­მ­ხ­მარ­ ებ­ ელ­ ი მობ­ ილ­ ურს თით­ ქ­ მ­ ის ყველ­ ა       no longer cuts it. It is now necessary for a company
   მნი­შვ­ ­ნელ­ ოვ­ ან­ ი გა­დაწ­ ­ყ­ვეტ­ ი­ლებ­ ის დროს იყე­    to be present on all platforms, allowing consumers
   ნებს, მათ შორ­ ის მაშ­ ინ, როდ­ ე­საც სას­ უ­რ­ველ­ ი          to decide on their own where and how they prefer to
   ნი­ვთ­ ის თუ სე­რვ­ ი­სის მოძ­ იე­ ­ბა და შეძ­ ე­ნა სურს;      buy products/services:

•	 სო­ცი­ა­ლურ­ ი კო­მერ­ ­ცია: სოც­ ი­ალ­ ურ­ ი ქსე­ლებ­ ი       •	 Mobile commerce: the role of mobile phones in
   ელექ­ ტ­ რ­ ო­ნულ­ ი კომ­ ე­რც­ იი­ ს ერთ-ერთ ყვე­                e-commerce is growing in leaps and bounds and
   ლა­ზე აქტ­ უა­ ლ­ ურ და პერ­ ს­ ­პექ­ ­ტიუ­ ლ არხ­ ებ­ ად         has long outgrown the mere function of calling
   გვევ­ ლ­ ინ­ ე­ბა. ეს არის პროც­ ე­სი, როდ­ ეს­ აც სა­            and texting, with the internet enhancing the scope
   სურ­ ვ­ ელ ნივ­ თს სწორ­ ედ სო­ცია­ ­ლურ ქსელ­ შ­ ი               of its purpose and application. That is why cell
   ვპოუ­ ­ლობთ, ვა­რჩ­ ევთ და ვყიდ­ ულ­ ობთ. მი­ლე­                  phones now hold a far bigger place in our lives.
   ნი­ელ­ ებ­ ის­ ა და Gen Z-ის მს­ყიდ­ ­ვე­ლობ­ ით­ უნ­ ა­          Users turn to their phones to make pretty much all
   რი­ა­ნობ­ ის ზრ­და­სთ­ ან ერთ­ ად, ელე­ქ­ტრ­ ონ­ ულ­ ი            important decisions, including when looking for or
   კო­მე­რ­ციი­ ს ამ­გ­ვარ­ ად გა­ნვ­ ით­ ა­რებ­ ა კიდ­ ევ უფ­       buying products or services to their liking.
   რო აქტ­ უა­ ­ლურ­ ი გახ­ ­დე­ბა.
                                                                  •	 Social commerce: social networks make up one
ხ­მო­ვან­ ი კომ­ ერ­ ც­ ია­ ­/ხ­მო­ვა­ნი ძებ­ ნ­ ა და ბრძ­ ა­ნე­     of the most relevant and promising channels of
ბე­ბი: Amazone Alexa, Google Assistant და Apple’s
Siri – ის ვირ­ ტ­ უა­ ­ლუ­რი ციფ­ ­რუ­ლი ასის­ ­ტე­ნ­ტე­ბია
(VDA – virtual digital assistants), რო­მ­ლებ­ ს­ აც არა
მხო­ლოდ კი­თხ­ ­ვებ­ ­ზე პა­სუ­ხის გაც­ ემ­ ა, არა­მედ
სმარტ მოწ­ ყ­ ო­ბილ­ ობ­ ის ეკრ­ ა­ნზ­ ე ხელ­ შ­ ეუ­ ხ­ ებ­ ­
ლად შეს­ ყ­ იდ­ ­ვის გან­ ­ხორ­ ­ციე­ ­ლე­ბაც შეუ­ ­ძლ­ ი­ათ.

                                                                  MyMagti                                                11
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18