Page 15 - 101-1-2024
P. 15
დანახ არჯით, უმოკლეს დროში, შეფ ერხ ებ ის enables anyone, anywhere to send or receive money
გარეშ ე მიეწ ოდოს მომ ხმ არ ებელს რთულ ად by means of digital wallets. Several major brands have
მისად გომ ადგილ ებ ზ ეც კი. already started accepting payments in cryptocurrency.
For example, in March 2021, PayPal rolled out Checkout
ხელ ოვნ ური ინტელ ექ ტი: როდ ესაც ელექ with Crypto, a function enabling users to pay with online
ტრონულ ი კომ ერ ციი ს ჭრილ ში ხელოვნ ურ cryptocurrency.
ინტელ ექ ტზე ვსაუბ რ ობთ, ადამია ნ ის მსგავს
რობოტებს ნაკლებ ად ვგულის ხმ ობთ. ამ Drones in e-commerce: Unmanned aerial vehicles (UAV),
შემ თხვ ევაშ ი უფრო იმ ალგ ორ ით მებ ს ა და better known as drones, seem to logically complete the
ძრავებ ზე ვლაპ არ აკ ობთ, რომ ლებ იც მო chain built by e-commerce. Remotely controlled flying
მხმარებელ ს ა და კომ პ ანია ს შორის ინტ ე robots that move along predefined routes offer the best
რაქ ც იას მნიშვ ნელ ოვნ ად აუმჯ ობესებს და solution for online orders to be delivered with minimal
ბიზნეს პროცეს ებს ამარ ტივ ებს. მონ აც ემ თა expense, in a timely manner, effortlessly to customers,
ანალიზი, მან ქანურ ი სწავლება და ენის და even in remote areas.
მუშავ ებ ა ხელ ოვ ნ ურ ინტ ელექტ თან დაკავ
შირ ებ ული ის კომპ ონ ენტ ებია, რომლ ებიც Artificial intelligence: when discussing artificial
ხელს უწყობს: intelligence within the context of e-commerce, we don’t
really mean humanlike robots. Instead, we are talking
• პერ ს ონიფიცირ ებულ ი მიდ გ ომ ებ ის დან ე about the algorithms and engines that significantly
რგვ ას – ინდივ იდ უა ლ ურად მორ გ ებ ულ ი improve interaction between consumers and companies
შეთავაზ ებებ ი ზრდ ის გაყიდვ ებს; and simplify business processes. Data analysis, machine
learning, and language processing are AI-related
• ავ ტ ომ ატიზ აც ია ს – მაგალ ითად, საი ნ ფო components that promote the following:
რმაც იო თუ სარეკლამ ო მეი ლ ების დაგ ზა
ვნ ის ლოგ იკის განს აზ ღ ვრა და შემ დგომ • The introduction of personalized approaches, i.e.
CRM-ით თუ სხვა მარ კეტ ინგ ული ინტ ერფ ე custom-tailored pitches increase sales.
ისის დახმ არ ებით განხორ ციე ლებ ა;
• Automation: for example, defining the rationale behind
• ფასებ ის ოპტ იმ იზაცია ს – ხელ ოვნურ ინ sending out informative or advertising emails, followed
ტელ ექტ ზე დაფუძ ნ ებ ულ ი დინამ იკ ურ ი by execution using CRM or other marketing interfaces.
ფასწ არმ ოქმ ნა ავტ ომატურ ად დაარეგ უ
ლირებს ფას ებს, მოთ ხოვნა-მიწ ოდ ების • Price optimization: AI-based dynamic pricing
ცვალებად ობის მიხ ედ ვით. automatically regulates prices depending on
fluctuations in supply and demand.
ყვ ელ ა ჩამოთვლ ილი ინოვ აც იუ რ ი ტექ ნ ო
ლოგ იის ა თუ კომ პ ონენტ ის გათ ვალ ის წინ ე In light of the innovative technologies and components
ბით, ელექ ტ რონ ული გაყ იდ ვების მომ ავ ალ ი listed above, the future of electronic sales seems bright
საკმაო დ ნათ ელი და დინ ამ იკ ურ ი ჩანს. თუმ and dynamic. However, its actual growth rate will depend
ცა, მის ი რეალ ურ ი ზრდის ტემ პ ი დიდ წილ ად on the decisions of users, on the ways they will embrace
მომ ხ მარებ ლის გადაწყ ვ ეტილებებზე, მათ and utilize new technologies.
მიე რ ახალი ტექ ნ ოლოგ იე ბის ათვ ის ებას ა
და გამ ოყენ ებ აზე იქნ ებ ა დამ ოკ იდ ებულ ი.
თამ არ გაჩეჩ ილაძ ე TAMAR GACHECHILADZE
წყარ ოები / Sources:
https://www.insiderintelligence.com/content/global-retail-ecommerce-forecast-2023
https://api.galtandtaggart.com/sites/default/files/2021-07/report/e-commerce-in-georgia_july-2021_geo.pdf
https://www.statista.com/statistics/269329/penetration-rate-of-the-internet-by-region/
https://analytics.comcom.ge/ka/?modal=sub
https://www.geostat.ge/ka
MyMagti 13