Page 15 - 101-1-2024
P. 15

და­ნახ­ ა­რ­ჯით, უმო­კ­ლეს დრო­ში, შეფ­ ე­რხ­ ებ­ ის          enables anyone, anywhere to send or receive money
გა­რეშ­ ე მი­ეწ­ ო­დოს მომ­ ­ხმ­ არ­ ე­ბელს რთულ­ ად          by means of digital wallets. Several major brands have
მი­სად­ ­გომ ად­გილ­ ებ­ ზ­ ეც კი.                            already started accepting payments in cryptocurrency.
                                                              For example, in March 2021, PayPal rolled out Checkout
ხელ­ ო­ვნ­ უ­რი ინ­ტელ­ ექ­ ­ტი: როდ­ ე­საც ელე­ქ­            with Crypto, a function enabling users to pay with online
ტ­რო­ნულ­ ი კომ­ ერ­ ­ციი­ ს ჭრილ­ ­ში ხე­ლო­ვნ­ ურ           cryptocurrency.
ინ­ტელ­ ექ­ ­ტ­ზე ვსა­უბ­ რ­ ობთ, ადა­მია­ ნ­ ის მს­გავს
რო­ბო­ტებს ნა­კ­ლებ­ ად ვგუ­ლის­ ­ხმ­ ობთ. ამ                 Drones in e-commerce: Unmanned aerial vehicles (UAV),
შემ­ ­თ­ხვ­ ე­ვაშ­ ი უფ­რო იმ ალგ­ ორ­ ით­ ­მებ­ ს­ ა და      better known as drones, seem to logically complete the
ძრა­ვებ­ ­ზე ვლაპ­ არ­ აკ­ ობთ, რომ­ ­ლებ­ იც მო­             chain built by e-commerce. Remotely controlled flying
მ­ხ­მა­რე­ბელ­ ს­ ა და კომ­ პ­ ა­ნია­ ს შო­რის ინტ­ ე­        robots that move along predefined routes offer the best
რაქ­ ც­ ი­ას მნი­შვ­ ­ნელ­ ო­ვნ­ ად აუ­მჯ­ ო­ბე­სებს და       solution for online orders to be delivered with minimal
ბი­ზ­ნეს პრო­ცეს­ ებს ამარ­ ­ტივ­ ებს. მონ­ აც­ ემ­ ­თა       expense, in a timely manner, effortlessly to customers,
ანა­ლი­ზი, მან­ ­ქა­ნურ­ ი სწა­ვ­ლე­ბა და ენის და­            even in remote areas.
მუ­შავ­ ებ­ ა ხელ­ ოვ­ ნ­ ურ ინტ­ ე­ლე­ქტ­ ­თან და­კავ­ ­
შირ­ ებ­ უ­ლი ის კო­მპ­ ონ­ ე­ნტ­ ე­ბია, რო­მლ­ ე­ბიც         Artificial intelligence: when discussing artificial
ხელს უწ­ყობს:                                                 intelligence within the context of e-commerce, we don’t
                                                              really mean humanlike robots. Instead, we are talking
•	 პერ­ ს­ ო­ნი­ფი­ცირ­ ე­ბულ­ ი მიდ­ გ­ ომ­ ებ­ ის დან­ ე­   about the algorithms and engines that significantly
   რ­გვ­ ას – ინ­დივ­ იდ­ უა­ ლ­ უ­რად მორ­ გ­ ებ­ ულ­ ი      improve interaction between consumers and companies
   შე­თა­ვაზ­ ე­ბებ­ ი ზრდ­ ის გა­ყი­დვ­ ებს;                 and simplify business processes. Data analysis, machine
                                                              learning, and language processing are AI-related
•	 ავ­ ტ­ ომ­ ა­ტიზ­ აც­ ია­ ს – მა­გალ­ ი­თად, საი­ ნ­ ­ფო­  components that promote the following:
   რ­მაც­ იო თუ სა­რე­კ­ლამ­ ო მეი­ ლ­ ე­ბის დაგ­ ­ზა­
   ვნ­ ის ლოგ­ ი­კის გა­ნს­ აზ­ ღ­ ­ვ­რა და შემ­ ­დ­გომ       •	 The introduction of personalized approaches, i.e.
   CRM-ით თუ სხ­ვა მარ­ ­კეტ­ ი­ნგ­ უ­ლი ინტ­ ე­რფ­ ე­           custom-tailored pitches increase sales.
   ი­სის და­ხმ­ არ­ ე­ბით გა­ნ­ხორ­ ­ციე­ ­ლებ­ ა;
                                                              •	 Automation: for example, defining the rationale behind
•	 ფა­სებ­ ის ოპტ­ იმ­ ი­ზა­ცია­ ს – ხელ­ ო­ვ­ნურ ინ­            sending out informative or advertising emails, followed
   ტელ­ ე­ქტ­ ­ზე და­ფუძ­ ნ­ ებ­ ულ­ ი დი­ნამ­ იკ­ ურ­ ი         by execution using CRM or other marketing interfaces.
   ფა­სწ­ ა­რმ­ ო­ქმ­ ­ნა ავტ­ ო­მა­ტურ­ ად და­ა­რეგ­ უ­
   ლი­რებს ფას­ ებს, მოთ­ ­ხო­ვ­ნა-მიწ­ ოდ­ ე­ბის             •	 Price optimization: AI-based dynamic pricing
   ცვა­ლე­ბად­ ო­ბის მიხ­ ედ­ ­ვით.                              automatically regulates prices depending on
                                                                 fluctuations in supply and demand.
ყვ­ ელ­ ა ჩა­მო­თ­ვლ­ ი­ლი ინოვ­ აც­ იუ­ რ­ ი ტექ­ ნ­ ო­
ლოგ­ ი­ის­ ა თუ კომ­ პ­ ო­ნე­ნტ­ ის გათ­ ­ვალ­ ის­ ­წინ­ ე­   In light of the innovative technologies and components
ბით, ელექ­ ტ­ ­რონ­ უ­ლი გაყ­ იდ­ ­ვე­ბის მომ­ ავ­ ალ­ ი      listed above, the future of electronic sales seems bright
სა­კ­მაო­ დ ნათ­ ე­ლი და დინ­ ამ­ იკ­ ურ­ ი ჩანს. თუ­მ­       and dynamic. However, its actual growth rate will depend
ცა, მის­ ი რე­ალ­ ურ­ ი ზრ­დის ტემ­ პ­ ი დიდ­ ­წილ­ ად        on the decisions of users, on the ways they will embrace
მომ­ ხ­ ­მა­რებ­ ­ლის გა­და­წყ­ ვ­ ე­ტი­ლე­ბე­ბ­ზე, მათ       and utilize new technologies.
მიე­ რ ახა­ლი ტექ­ ნ­ ო­ლოგ­ იე­ ­ბის ათვ­ ის­ ე­ბას­ ა
და გამ­ ო­ყენ­ ებ­ ა­ზე იქნ­ ებ­ ა დამ­ ოკ­ იდ­ ე­ბულ­ ი.

თამ­ არ გა­ჩეჩ­ ი­ლაძ­ ე­                                     TAMAR GACHECHILADZE

წ­ყარ­ ო­ე­ბი / Sources:
https://www.insiderintelligence.com/content/global-retail-ecommerce-forecast-2023
https://api.galtandtaggart.com/sites/default/files/2021-07/report/e-commerce-in-georgia_july-2021_geo.pdf
https://www.statista.com/statistics/269329/penetration-rate-of-the-internet-by-region/
https://analytics.comcom.ge/ka/?modal=sub
https://www.geostat.ge/ka

                                                                                                           MyMagti        13
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20